Realitní kancelář v Praze vám usnadní prodej vaší nemovitosti. V čem všem vám přesně může pomoci?
Jestli se plánujete zbavit své pražské nemovitosti, můžete se do jejího prodeje pustit sami. Pokud ale nejste přirození vyjednávači, je dost možné, že se jí zbavíte značně pod cenou. Realitní kancelář v Praze vám může pomoci uzavřít obchod, který pro vás bude mnohem výhodnější – i s přihlédnutím k provizi, kterou si přičte.
Je realitní kancelář k prodeji nemovitosti skutečně potřebná?
Spousta lidí si tuto otázku – a jistě právem – klade. Ostatně, proč platit několik procent z ceny nemovitosti, když můžeme veškeré peníze shrábnout sami? Nicméně kdyby byla práce realitního makléře či realitní kanceláře zcela zbytečná, jen těžko by tolik lidí vyhledávalo jejich služby. Konkrétně v českém kontextu je podíl makléřů na počet obyvatel velmi vysoký.
Je tedy prodej přes realitní kancelář výhodnější? Ačkoliv tomu tak nemusí být vždy, ve spoustě případů je odpověď jednoznačně ano. Ukazuje se, že nemovitosti prodávané s pomocí realitky se zpravidla prodají o několik procent dráže, takže i s eventuální provizí je to pro prodávajícího stále výhodný obchod.
Koneckonců, prodej nemovitosti je umění vyžadující spoustu času, znalostí a dedikace. Ne každý je rozený marketér a vyjednávač se znalostí realitního trhu.
Nacenit vaši nemovitost není jen tak
Umět určit co nejvýhodnější cenu, za níž lze nemovitost prodat, je dost možná nejdelikátnějším úkolem realitních specialistů. Nasadit cenu vysoko znamená většinou nezájem ze strany kupujících, nasadit ji nízko znamená prodělek pro vás i pro realitku.
Dobrý makléř si vaši nemovitost (i její okolí) prohlédne, porovná ji s podobnými již prodanými a adekvátní cenu nasadí na základě toho. Měl by se přitom zajímat například o:
- Užitnou plochu vaší nemovitosti, případně velikost zahrady
- Opravy a úpravy, které byly na nemovitosti nedávno prováděny
- Případné problémy, o nichž víte (vadné topení, rozvody, praskliny ve zdích atd.)
Tím jeho práce nicméně teprve začíná. Aby vaše nemovitost mohla zazářit mezi ostatními, je potřeba trochu reklamní zdatnosti.
Homestaging vaší nemovitosti
Základem atraktivního inzerátu jsou samozřejmě profesionálně udělané fotografie nemovitosti. A v ideálním případě i takzvaný homestaging – tedy úprava vaší nemovitosti takovým způsobem, aby na fotografiích (i při eventuální prohlídce) působila co nejpřívětivěji. Dobrá realitka zvládne i to.
Homestaging může zahrnovat jak úpravu exteriéru (například posekání trávníku, zastřižení přerostlého živého plotu atd.), tak úpravu interiéru. Úprava interiérů většinou znamená důkladný úklid a vymetení každého rohu, vycídění oken a povrchů, ale i klidně prostorově vhodnější rozmístění nábytku, změna barev závěsů a celková redukce „harampádí“ za účelem subjektivního zvětšení prostoru.
Homestaging není rekonstrukcí a zlé jazyky jej občas nazývají pouhou Potěmkinovou vesnicí. Ať je na něj ale nahlíženo jakkoliv, dokáže fakticky zvednout cenu nemovitosti klidně i o několik procent, a to s minimálními náklady.
Jakmile je nemovitost nafocena, je čas propagovat!
Realitka má obvykle k dispozici vícero propagačních kanálů, než jednotlivec. Bezpočet inzertních portálů, sociální sítě, vývěsky, internetová reklama, ale i klidně soukromé databáze solidních zájemců – ze všech těchto směrů k vám může s pomocí realitky přijít potenciální kupec.
Výhodou služeb realitního makléře je také to, že dokáže „vyčuchat“ solidního kupce a „odfiltrovat“ neperspektivní zájemce. Proklepnout si každého zájemce je časově náročný úkol, který je většinou lepší realitce přenechat.
A co vy? Přenechali byste raději starosti s prodejem nemovitosti realitce, nebo byste zkusili štěstí sami?