Rolsberská 1203/90 ,779 00 Olomouc ,Česká republika

Pro přepravu balíků z vašeho e-shopu si vyberte přepravní společnost, která bude ochotná vyhotovit pro vás řešení na míru

Jste podnikatel, jehož byznys se začíná teprve rozjíždět, nebo jste již zajetá společnost, která si za dobu svého působení získala důvěru tisíců zákazníků a přijímání nových objednávek je pro ni na denním pořádku? Efektivní přepravou balíků byste se měli zaobírat v každém případě, jelikož rychlost, s jakou od vás zákazníci přebírají zásilky, má významný dopad na jejich spokojenost s celkovým nákupem. Od toto se samozřejmě odvíjí i doporučení, které předají svým známým a napíšou na internet. 

Logistické společnosti zajišťující přepravu balíků se v mnohém liší

Velmi rychle zjistíte, že hledat spolehlivého logistického partnera je jako hledat jehlu v kupce sena. Vzhledem k tomu, jak velký vliv na celkové hodnocení vašeho e-shopu má právě kvalita služeb poskytovaných přepravcem je jasné, že si nemůžete dovolit šlápnout vedle. Sepsali jsme pro vás několik tipů, jak postupovat při hledání, co nepodcenit a co všechno zjistit před podpisem smlouvy a navázání spolupráce. 

Ne vždy záleží na velikosti

Výběrem větší logistické společnosti nezískáváte automaticky jistotu rychlejší přepravy a poskytování služeb vysoké kvality. Úskalí společností nadnárodního významu spočívá ve složitých interních procesech. Naopak u malých firem se můžete setkat s problémy, které pramení z nedostatku zkušeností. 

Rozhodně vám nedoporučujeme selektovat firmy podle tohoto kritéria. Uděláte nejlépe, pokud budete jednotlivé firmy považovat za rovnocenné partnery a zjišťovat, co vám mohou konkrétní z nich nabídnout a kdo nejlépe vyhovuje vašim požadavkům.

Přečtěte si recenze zákazníků a zaměřte se především na zákazníky, kteří si nechávají přepravovat zboží podobné tomu vašemu. Není totiž výjimkou, že co je silnou stránkou jedné firmy, může být slabinou té druhé. Přečtěte si o tom, jaké zboží zákazníci kupují přes internet nejčastěji.

Zjistěte, jak probíhá spolupráce

Každá z firem může mít jistá omezení, která se mohou týkat konkrétně vašeho zboží, proto je vhodné zjistit si o podmínkách spolupráce vše hned na začátku. 

Existují u přepravce omezení z hlediska rozměrů, váhy a množství přepravovaných balíků či velikosti vozového parku? Hledáte flexibilního logistického partnera, a proto platí, že čím méně omezení, tím lépe. Vaším primárním cílem by měl být růst, a proto potřebujete spolupracovat s firmou, která s vámi dokáže držet krok.

Kdo bude mít na starost vaši zakázku? Budete jednat s více lidmi nebo jedním člověkem, který zajistí komunikaci v rámci týmu i se zákazníkem? Pro vás je samozřejmě lepší, pokud bude mezi vámi a přepravcem stát jedna kontaktní osoba, na kterou se budete moci obrátit v případě dotazů i nesrovnalostí.

Jak se dostanou balíky k vaším zákazníkům? Musíte je sami dovést do skladu přepravce nebo k vám pošlou kurýra? Existují speciální požadavky na přípravu zásilek? Všechny tyto faktory ovlivňují množství času, který budete muset investovat. Přepravci by mělo stačit, pokud připravíte balíky a opatříte je adresními štítky. Další kroky by měl být schopen obstarat sám bez vaší pomoci. 

Tip: Podívejte se, jak dlouho trvá v průměru doručení zásilek z e-shopů.

Je portfolio nabízených služeb dostatečně široké?

Přepravce by měl být schopen nabídnout vám řešení, které bude vyhovovat vám i vaším zákazníkům. Potřebujete doručovat do zahraničí? Požadují vaší zákazníci doručení na dobírku či výdejní místa? Nic z toho byl neměl být pro přepravce problém. 

Přepravce by měl mít rovněž potřebné informace o zahraničních trzích, na které se specializují a měl by být schopen popsat vám princip spolupráce se zahraničními firmami.

Na výběr logistického partnera bude mít vliv nejen kvalita, ale také cena

Vždy si vyžádejte přehled cen, které budou zahrnovat základní pojištění. Zjistěte, jak se cena změní pokud chcete spolupracovat dlouhodobě a uzavřít smlouvu.

Zjistěte, jestli poštovné zahrnuje možnost sledování zásilky a opětovné doručení.

Budí ve vás známé logistické společnosti větší důvěru než ty, které se objevily na trhu relativně nedávno?